HET VERHAAL VAN HET VERHAAL gaat naar Japan!

30 Mei 2019

追加】劇団アルテミス+ヘット・ザウデライク・トネール

Aichi Triennale 2019 heeft zijn programma gelanceerd. Met trots delen we het nieuws dat Artemis en Het Zuidelijk Toneel Het Verhaal van het Verhaal presenteren in Nagoya in Japan. Onze voorstellingen staan on-line en tickets zijn te koop voor 12 en 13 oktober 2019!

 

Dat we spelen in Japan danken we Chiaki Soma, directeur van Theatre Commons en curator van Aichi Triennale. In Frankfurt kwam ze in aanraking met Jetse’s werk. We ontmoetten elkaar in 2017 tijdens een bezoek aan Hallo Dampkring op Theaterfestival Boulevard. In maart 2018 verzorgden Jetse Batelaan, Liesbet Swings en Keimpe de Jong workshops rond Hallo Dampkring in het kader van Theatre Commons. Vanuit haar fascinatie voor Jetse’s jeugdtheater bezocht Chiaki de Nederlandse première van Het Verhaal van het Verhaal. Daarna werd alles in gang gezet om deze productie naar Japan te halen. In Nagoya vinden op 12 en 13 oktober twee voorstellingen plaats. Mede mogelijk gemaakt door Japanse fondsen, de Nederlandse Ambassade in Tokio en Dutch Performing Arts NL.

 

We presenteren Het Verhaal van het Verhaal deels in het Japans en deels in het Engels (met boventitels) voor een familiepubliek vanaf 7 jaar. De eerste Engelstalige uitvoering vindt plaats tijdens de Biennale van Venetië‎ op 22 juni 2019.

 

Meer informatie 

Koppeling gekopieerd

Koppeling gekopieerd

AICHI TRIENNALE | 1 augustus t/m 14 oktober 2019

Many concerns are shared around the world today. At the source is anxiety—the anxiety of an uncertain future, and the anxiety of feeling unsafe and vulnerable to danger. Uncertainty makes people anxious, makes them figure that it is more reasonable to treat gray matters as black and white, and understand the world in terms of oppositions. However, Humans are capable of lending a hand and offering solidarity to others in need on the spur of the moment, even if their traditions and ideals are different or it is against their rationally conceived interests. Though the problems facing humanity today have their causes in (emotion and information), it is this very same (compassion) that can break through these problems. They say that the etymology of the word “art” can be traced to the Latin word ars and corresponds to the Greek word techne. “Art” referred generally to the “skill (ars) of commanding knowledge and methods informed by classical knowledge.” We must develop the skills (ars) for taming jō (emotion and information) with (compassion). This is precisely the original definition of “art.” From Aichi, a leading region in the manufacturing industry, and a unique society that is at once a metropole and on the periphery, Aichi Triennale 2019 explores the middle grounds of various oppositions, to recapture the lost original domain of art.