Het jaarverslag van Theater Artemis in 2014

24 April 2015

Op koers naar een spannende, nieuwe periode

Voor Theater Artemis stond het jaar 2014 in het teken van verandering, van de overgang naar een jeugdgezelschap met een heel ander profiel. Jetse Batelaan werd al in 2013 artistiek leider, vorig jaar werd pas echt goed zichtbaar wat Artemis onder zijn leiding is, wat we doen en waar we naar op zoek zijn. Naar ons gevoel zijn we inmiddels goed op koers gezet om het gezelschap naar een spannende, nieuwe periode te loodsen.

In 2014 brachten we vier geslaagde voorstellingen uit voor verschillende leeftijdsgroepen, die we vaak en voor een groot publiek speelden en waardoor we veel waardering kregen. Onze vorderingen werden door de buitenwereld op de voet gevolgd met veel belangstelling en enthousiasme. Kroon op het werk was toen we in september het voorgaande seizoen in zijn geheel konden hernemen tijdens het Nederlands Theaterfestival: Goed Kwaad, De man die alles weet en Bekdichtzitstil werden geselecteerd voor TF Jong, De dag dat de papegaai zelf iets wilde zeggen was onderdeel van TF on tour. Naast de vier nieuwe producties hernamen we er twee: Goed Kwaad, de Wagenspelvoorstelling van Sanne Nouws en Bonte avond van Bodybuilders, de festivalhit die Jetse in 2011 maakte bij Ro Theater.

Artemis vergrootte zijn educatieve kracht en voerde een groot aantal workshops uit voor primair en voortgezet onderwijs, rond voorstellingen en op zichzelf staand. Met grafisch vormgever Ferry Zijderveld / UNDOG werd de koerswijziging gevisualiseerd in nieuwe communicatie-uitingen, met als resultaat een volledig nieuwe huisstijl en website.

2014 in cijfers: in totaal gaven we 260 uitvoeringen (145 schoolvoorstellingen en 115 vrije voorstellingen). Daarnaast organiseerden we 159 educatieve activiteiten, waarvan 138 workshops voor leerlingen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Het totaal aantal bezoekers van 31.289 is het hoogste aantal bezoekers dat Artemis bereikte sinds het jaar 2003.

Lees het hele jaarverslag hieronder (bijlage) en kijk voor meer informatie op onze ANBI pagina.