THEATER ARTEMIS IN HET BUITENLAND

OORLOG UITGEBREID OP BUITENLANDSE TOURNEE

Binnenkort spelen we weer nieuwe voorstellingen van Oorlog in het buitenland. In mei en in september 2018 staan we achtereenvolgens op Schöne Aussicht in Stuttgart, Bibu Performing arts Bienale in Helsingborg, Westwind Theatertreffen nrw, Theaterfestival Bazel en La Bâtie Festival de Genève. Dat belooft een leuke krachttoer voor Martin Hofstra, Tjebbe Roelofs en Willemijn Zevenhuijzen, want zij spelen de voorstellingen in de taal van de kinderen. Dus deze keer in het Duits, Zweeds en Frans. Attaquer..!!

Sinds Hallo dampkring en Oorlog strekt onze activiteit in het buitenland zich alleen nog maar verder uit. Over Europa, en ver daarbuiten – tot in Japan toe. Ondertussen zijn we ook met Unicorn Theatre en Künstlerhaus Mousonturm in ontwikkeling; presenteert Unicorn in mei 2018 de remake van Performance in which hopefully nothing happens en coproduceren we met Mousonturm in 2019 een 14+voorstelling.

En nog steeds staan we pas aan het begin, want ons internationale repertoire groeit gestaag naar inmiddels tien verschillende producties, waaronder de nieuwste regie van Jetse Batelaan, de 4+voorstelling De onzichtbare man.

Eigenlijk zijn we wel een beetje trots!

OORLOG in het buitenland

2017

Kristiansand (N) – Sandfestival: 15 & 16 september

Valetta (MT) –  ŻiguŻajg: 21-24 november

2018

Neurenberg (D) – Panoptikum: 24 januari, 10:00 & 20:00

Stüttgart (D) – Schöne Aussicht: 7 mei, 18:00 & 8 mei 10:00

Keulen (D) – Westwind Festival: 14 mei, 17:00  &  15 mei 11:00

Helsingborg (S) – BIBU Biennale for children: 18 13:00 & 19:00 pm, 19 mei 12:30

Bazel (CH) – Theaterfestival: 2 september 16:00 & 3 september 10:00

La Bâtie Festival de Genève (CH) – 5 september 19:00 & 6 september 15:00

De jury van Bibu festival schreef over Oorlog:

“When grown-ups play war in a theatrical context, war is stripped completely bare. All the heroes, all the bravery and the halo that surrounds the term is robbed of its sheen of greatness. In “Oorlog”, play is used as a strategy for declaring war on war itself. What remains of such a performance is a strange and inexplicable interplay between comedy and tragedy.”