B.E.A.S.T.

Make school great again

De mensen van B.E.A.S.T. (Business Educational Advanced School Transformation) hebben een missie: het onderwijs beter aan laten sluiten bij de leefwereld van het kind. Ze benaderen de combinatie van education en creativity als unique selling point. Zo stimuleren ze ondernemerschap voor een toekomstige, soepele overstap naar de arbeidsmarkt.
School saai? Make school great again!

Twee basisscholen zijn uitverkoren: Antonius Abt in ‘s-Hertogenbosch en Campus Comenius in Brussel. Op beide scholen zullen de kinderen hun vindingrijkheid en creativiteit de vrije loop laten voor de ontwikkeling van winstgevende concepten. In no time wordt elke school omgevormd tot een innovatieve, creatieve hub.

B.E.A.S.T. gooit het op een akkoordje met de schooldirecteur en mag de klassen in. De webshop groeit gestaag en investeerders weten de prototypes, gemaakt door de kinderen, goed te vinden. Maar na een schijnbaar succesvolle lancering en een digitale ontmoeting tussen de twee scholen, gebeuren er vreemde dingen. Zo is er een hamburger tot leven gekomen en zit te huilen op de glijbaan. Ook lijken de producten uit de webshop verdwenen. Een heuse crash, zowel in ’s-Hertogenbosch als in Brussel. En nu? Zijn de projectontwikkelaars de weg kwijt of hebben ze juist het licht gezien?

Credits

Idee Liesbet Swings Conceptontwikkeling en spel Nona Buhrs, Nicolas Delalieux, Nathalie Goossens, Nikolas Lestaeghe, Frederika del Nero, Liesbet Swings, Rob Smorenberg, Dennis Tiecken, Jurjen Zeelen, Lobke van Kommer, Suzan van der Poel, Marlou Ruwette,  Kostuumontwerp Liesbet Swings, Tina Schott Grafische vormgeving Benjamin de Moor Bouw webshop Simon Peters Journaals Henk Claassen Documentaire Constanze Wouters Educatie en productie Rozanne Kempynck  Educatie Lobke van Kommer Productie Zjoske van Niekerk, Klaas Tops Stage Suzan van der Poel, Marlou Ruwette