De onzichtbare man

voorstelling - PO groep 1 t/m 4 - 2020/2021

Twee artiesten, een theatertechnicus en een muzikant wachten op het begin van hun voorstelling. Alles is er, maar waar blijft toch het publiek? Al snel blijkt dat er meer dingen onzeker zijn. Want, wie speelt er op die piano? Van wie is dat koffiebekertje dat door de lucht zweeft? En welk spook gaat er daar met het verlengsnoer vandoor? Zijn ze er zelf eigenlijk wel? En kun je dat echt zien, of moet je dat maar geloven?

De onzichtbare man gaat over alles dat je niet ziet. En stiekem ook over hoe fijn het is om niet gezien te worden.

Jetse Batelaan werkt met René van ‘t Hof aan een reeks kleutervoorstellingen. Van het eerste deel, De man die alles weet, volgden twee uitgebreide succesreprises. Daarna bundelden zij hun krachten voor de opvolger: De onzichtbare man. Op weer even onnavolgbare wijze werd de kijker naar het puntje van zijn stoel bewogen. Op veler verzoek spelen we nu de reprise.

VLAKKE VLOER/MIDDENZAAL: formaat 10x9x5 (bxdxh)

CAPACITEIT: max 180 incl begeleiders

Sprong

Een bezoek aan een voorstelling van Theater Artemis is als een SPRONG met een afzet – zweeffase – landing.

De AFZETvindt in de klas plaats. Aan de hand van een lesbrief met vragen en een tekenopdracht maken de kinderen kennis met De onzichtbare man en denken ze na over onzichtbaar zijn en of dat leuk is of juist niet.

De LANDING kan op twee manieren: door de eigen leerkracht aan de hand van vragen en een nieuwe tekenopdracht of er komt een theaterdocent van Theater Artemis langs voor de cursus onzichtbaar worden voor kinderen.

Praktisch: lesbrief en tekenvellen hieronder te downloaden. Verder kan de workshop geboekt worden €75,- per klas + reiskosten vanuit ‘s-Hertogenbosch (uitgaande van minimaal 2 workshops op een dag)

“De onzichtbare man, ja, die is echt onzichtbaar. Daar zijn geen trucjes voor, hij bestaat gewoon!”
– Fenna, 5 jaar
“Een heerlijk absurdistische voorstelling over onzichtbaarheid, die even niet door dreigt te gaan omdat het publiek niet is op komen dagen. Van een onzichtbare ladder die gordijnen doet bewegen tot een indeukend kussen op de kruk van de pianist; we blijven ons vergapen aan de gebalanceerde mix tussen spel, decor en technische vernuftigheid.”
– Jury VSCD Zilveren Krekel