(.....) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel 12+
Een zwaar behaarde zanger zong ooit lang geleden: “Is this the real life? Is this just fantasy?” Best een lekker nummer, daar niet van. Maar wij vragen ons af waarom hij nooit een helder antwoord heeft gekregen?
Als alles zo lekker duidelijk is, waarom voelen wij dan niks als we in onze armen knijpen? Ga je moeder maar pesten, als je niet tegen twijfel kan. Maar val ons niet lastig met je zekerheden.
Overigens heeft dat hele nummer van Queen geen zak met onze voorstelling te maken. Het komt er niet eens in voor. Het is gewoon maar een voorbeeld. Of mag dat ook niet meer tegenwoordig? Ga je dan na afloop zeuren bij de kassa dat de promotekst niet klopte?
(…..) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel won de Gouden Krekel voor de meest indrukwekkende jeugdtheaterproductie 2020-2021. Uit het juryrapport: ”(…..) is behoorlijk vaag, laat zich lastig navertellen, maar van begin tot het einde raak. Een overrompelende theaterervaring, die met Carola Bärtschiger, Willemijn Zevenhuijzen en Elias De Bruyn de ideale acteurs heeft, want in niets stralen ze uit dat ze acteurs zijn. Hun timing in het ontkennen van spel is perfect.”
“Ouders, leraren, begeleiders van welk soort dan ook, neem al uw kinderen mee en bereid ze voor op het leven door een bezoek aan (…..)”
“Maar het allerknapste: naast filosofisch is (…..), […] ook gewoon ontzettend leuk”
“De voorstelling schakelt behendig heen en weer tussen geestig absurdisme en existentiële nachtmerrie”
Downloads
Genomineerd voor de VSCD Mimeprijs 2019
(…..) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel is genomineerd voor de VSCD Mimeprijs 2019!
De mime-jury: “(…..) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel (12+) van Theater Artemis is een ontregelende ode aan de verbeelding. Een absurd en filosofisch meesterwerk dat alle theater-conventies tart. Jetse Batelaan rekt alle grenzen op en overschrijdt ze, zonder ook maar 1 seconde ongeloofwaardig te worden. Het is uniek en razend knap gemaakt theater dat invoelbaar maakt dat er eigenlijk niets te begrijpen valt. Of juist alles”.
Marcus Droß
Anna Wagner
Les Trucs
Ruhrtriennale
Künstlerhaus Mousonturm